Zaznacz stronę

TREND CZYSTEJ ETYKIETY, A EKSTRAKTY BOTANICZNE

utworzone przez | Sie 13, 2020 | 0 komentarzy

(Artykuł jest zaczerpnięty z portalu FoodFakty, gdzie ukazał się pierwotnie)

Temat ekstraktów botanicznych spotkał się z dużym zainteresowaniem czytelników portalu FoodFakty (czytaj więcej) oraz uczestników seminariów orgniazowanych Laboratorium Smaku&Zapachu – Food Design. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zdecydowałem się szerzej omówić temat aromatów oraz ekstraktów podczas V Kongresu Bezpieczeństwa Żywności organizowanego przez IFS Central & Eastern Europ 6listopada 2018 w Centrum Konferencyjnym Polin w Warszawie.

W trakcie wykładu dowiecie się więcej o:

– metodach ekstrakcji i pozyskiwania składników aromatycznych 

Ekstrakcja jest jedną z najstarszych technik produkcji mieszanin aromatycznych z roślin. Pierwsze zapiski o różnych formach ekstrakcji pojawiły się w starożytnym Egipcie . Jednak dopiero w świecie arabskim ekstrakcja płyn-płyn przybrała formę znaną nam do dziś.

W pewnych obszarach ekstrakty nie są niczym nowym, gdyż produkty typu add back wykorzystywane w produkcji soków są swego rodzaju ekstraktem . Również wanilia Bourbon stosowana od lat w mleczarstwie czy cukiernictwie to nic innego, jak ekstrakt roślinny.

Pojawiły się natomiast wysokiej jakości ekstrakty nie tylko kawy i herbaty ale także ekstrakty ziół, przypraw, czy warzyw i owoców .

– ekstrakcja wodna a ekstrakcja za pomocą CO2

Metod ekstrakcji i sposobów pozyskiwania ekstraktów za pomocą różnych ekstrahentów jest kilka .

Jednak dwa-  ekstrakcja skroplonym CO2 oraz wodą, względu na brak pozostałości rozpuszczalników niepolarnych ( wyłączając etanol) są najbardziej pożądane.

Ekstrakcja za pomocą skroplonego CO2 pozwala uzyskać bardzo wysokiej jakości produkty, jednak ze względu na wysoki koszt produkcji, produkty te są bardzo drogie .

Znacznie tańsza i bardziej rozpowszechniona jest ekstrakcja wodna . Pozwala na uzyskanie ekstraktów o dobrej jakości w cenach akceptowanych przez większe grono odbiorców.

– wykorzystaniu ekstraktów w projektowaniu produktów żywności  o czystej etykiecie

W trakcie prezentacji powiemy o różnicach pomiędzy ekstraktem a aromatem, dokonamy oceny produktów z ekstraktami, przedyskutujemy aspekty prawne ich zastosowania. 

Firma Synergy Flavours Ltd oferuje ekstrakty botaniczne z surowców pochodzących  z całego świata. Między innymi herbaty ( biała, zielona, czerwona ) cacao, kawy, zioła i przyprawy

Zastosowania ekstraktów w recepturach produktów pozwala nie tylko na zastosowanie czystej etykiety, ale nadaje produktom pełnię smaku i zapachu.

 nowościach rynkowych z wykorzystaniem ekstraktów roślinnych, trendy smakowe , nowe połączenia

 

Zapisy oraz pełen harmonogram V Kongresu Bezpieczeństwa Żywności dostępne na stronie: http://foodcongress.org/ 

Autor: Robert Wieprzkowicz

Może zainteresują Cię także:

AROMATY W ŻYWNOŚCI

AROMATY W ŻYWNOŚCI

(Artykuł mojego autorstwa jest zaczerpnięty z portalu FoodFakty, gdzie ukazał się pierwotnie) Zapotrzebowanie na aromaty systematycznie rośnie już od...

Komentarze:

0 komentarzy

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *